KDYŽ FAIR PLAY PLÁČE…

Poslední závod seriálu MČR hostilo jako již tradičně Vysoké Mýto. Ve hře byly tituly v několika třídách, ale i důležité body rozhodující o pořadí na dalších místech. Atmosféra byla jako vždy při posledním závodě nervózní a vyhrocená. Temná mračna se honila nejen nad tratí, ale také nad sportovní etikou soupeření. Především ve třídě ROK, kde pokračovala „zelená“ agrese z předchozího závodu v Písku. L. Martínek se opět „trefil“ do na druhém místě jedoucího F. Hubíka až plná tribuna diváků nesouhlasně zahučela. Pak následovalo těsně před průjezdem cílem „záhadné“ zpomalení motokáry vedoucího a ohlížejícího se R. Halady, Martínek ho předjel a společně mohli  nahlásit splněno – druhé místo v celkovém hodnocení je „doma“ (shlédněte záznam  ČT4 sport  ). Účel světí prostředky a  fair play  pláče (no a možná někde v ústraní  prošedivělý Flavio urychleně mazal data z telemetrie).  Sportovní komisaři vyšetřovali incident tak, že místo poškozeného Hubíka vyslechli omylem týmového kolegu Martínka a Halady J.Němečka! Po té sice Hubíka také přivolali, ale v mezičase vyvěsili výsledky a lhůta pro podání odvolání uběhla.

 K pozitivům závodu patřila silná účast v dětských třídách: EASY 50 – 19. jezdců, EASY 60 – 25.jezdců, BAMBINI + KADET – 16.jezdců. Malí závodníci se rychle učí a pokrok je opravdu dobře viditelný. Zajímavá byla také koncovka vytrvalostního závodu, kde se po taktické chybě připravil tým RF kart sám o možnost bojovat o první místo. Nejsledovanější byla bezesporu třída 125 KZ2, kde přes neúčast Patrika Hájka potvrdil svojí formu Daniel Fuchs . Prvních šest míst v měřeném tréninku a prvních pět v cíli pro motokáry BIREL, to je výsledek, který mluví jasnou řečí. Pokud budete hledat Fuchse v celkových výsledcích, tak je až na konci, ale s největším počtem bodů…       Kompletní výsledky všech tříd jsou zde.

47 thoughts on “KDYŽ FAIR PLAY PLÁČE…

  1. Viděl jsem jak v ROKu vyrazili z druhého místa káru z kopce dolu nad tribunou tak, že ten chudák se z té rány zezadu až roztočil. Je zajímavé, že obdobně na ČT4 v autokrosu vrazil zezadu do buginy a dostal penalizaci 10 míst. V kárách se nic nestalo! Je to nechutné, jak ty komisaři jsou neschopný. Nebo podplacený? Už je to jak ve fotbale.

  2. To je stejný jak když před cílem někdo zabrzdí a pustí kámoše. V F1 za to padaly tresty a v kárách nic. Tyb rozhodčí jsou tam k hovnu. Je to k zblití.

  3. Halada má štěstí, že na trati v Mýtě není žádná zeď do které by musel narazit :-)

  4. @Sandero
    Nechci se nějak razantně zastávat komisařů, nicméně kde není žalobce, není soudce. Pokud npřišel ofociální protest nebo zpráva z trati, pak se není o čem bavit. Víte že v tom AutoX tam nebyl protest?
    No a spekulace o podplácení je už trošku silná káva…

  5. @Sandero

    @KJJB
    Zprava z trati byla, Zalobnicek se taky nasel … Tratovy komisar to z blizkosti 5M videl jinak nez „rude vidici“ publikum na 150m vzdalene tribune a nez papouskujou ti, kteri to sami ani nezahledli

  6. Martínek jezdí jako prase, loni sundal každého, kdo se mu připletl do cesty. Letos mu to nějak strašně jede, tak si s ním užívají vepředu.

  7. Ja si myslim ze tam nejaka rana urcite byla! Hodne,hodne pochybuju ze by se Hubik jen tak z niceho nic sam otocil, takovou blbost by neudelal ani zacatecnik.. Nebo ne? A jinac nejvice takovych spornych situaci se posledni dobou resi jen kolem Halady ci Martinka.. p.s. mam vzdycky radost z poctiveho vitezstvi :)

  8. A proč Hubík dostal napomenutí za kličkování ? Že by martínek zastavil a podplatil je ať mu daj aspon cernobilou vlajku ? Ájéjé

  9. Midi poctivé vítězství je nejradostnější. Až budeš zase někdy psát o poctivosti, tak si nezapomeň zkontrolovat, kterou verzí rodného listu se zrovna prokazuješ

  10. Já naštěstí žádnou káru nemám a rudě ani zeleně nekoukám. Když vidím jak komisaři dělají mrtvého brouka, když někdo třetí, někoho druhého doslova vyrazí z dráhy a nějakej PC si tu píše, že v té šikaně z kopce dolů stál pět metrů daleko komisař co to viděl nejlíp, jsem rád, že ani v budoucnu žádnou káru mít nebudu. Já to viděl na vlastní voči jako na dlani jak toho kluka zezadu vyrazili. Je to pěknej humus ten PC karting.

  11. Co se divíte vyražení Filipa, vždyť Martínek jen splnil to, co avizoval 14 dní dopředu. V Písku mu to nevyšlo, Hubíkovi se jen vyšplhal po zádech a u váhy oba Martínci vyhrožovali – počkej v Mýtě, tam uvidíš! No a viděli jsme-všichni!!!

  12. Pro PP-Hubík nedostal výstrahu za kličkování, ale za to, že když se po ráně od Martínka dostával znovu kupředu, ťuknul do Němečka, a to je samozřejmě trestné.

  13. PC nebo PeC ? nám to pěkně vysvětlil, někde se netrestá viz ROK, někde ano viz 21 Junior ROK. Asi 21 není již tak zelená,jako bývala. Rozhodování Foltýnka je kapitola sama o sobě. Nedodržení bezpečné vzdálenosti a nebezpečné předjíždění- to je v motoristickém sportu opravdu perla.Jen přímí účastníci projednávání incidentu Martínek-Hubík vědí, jak to probíhalo. Vyjadřovací a hlavně přesvědčovací schopnosti zde byly k „nezaplacení“

  14. Z Jirky K se pomalu klube Jiří Kočka řekl bych:) Člověk z Výkonného výboru Kartingu ČR, který rozhazuje po dráze závaží, to bych řekl, že je taky neznalost řádů, o to víc horší, že jde o bezpečnost, než-li to co se stalo. Vyřazení Daniela před posledním závodem je prasečina a ostuda členů co sedí v Opletalově ulici.

  15. Je třeba zastat se MIDIHO. On tehdy svého kluka „postaršil“ a ne „omladil“. „Postaršit“ znamenalo závodit se staršíma, zkušenějšíma a na silnějších strojích, ne opačně. Tak už nebuďme frustrovaní z toho, že by nás mohli předjet 14tiletí kluci,oni taky zestárnou a jiní 14tiletí budou porážet zase je.Zdar všem férovým lidem.

  16. PC – pokud je to Petr Cemper, tak je to pěkný „V… S“, protože píše jen to, co se mu hodí.
    Na vlastni uši jsem slyšel jak p.Cemper říkal, že tratový komisař si spletl motokáry při incidentu Martinek versus Hubik a nahlásil jiné startovní čísla a myslím i barvy motokár, tak nevím proč se tady odvolává na nějakého „slepého“ traťového komisaře/tratovým komisařem by se dal nazvat člověk, který mává napr.v Itálii nebo v Německu….,ale ne určitě nějaký nevyškolený „S… N“.
    A na té tribuně neseděli jen RUDÍ ale i ZELENÍ a ti taky viděli, jak Martinek sestřelil Hubíka. A vidět to z tribuny to šlo velice dobře.
    Takže dle p.Cempera máme věřit těmto tratovým komisařům ? .
    Dále….. ……..Viděl jsem a ne jenom Já, ale myslím že to vidělo i dost „ZELENÝCH“ , jak Vítek předjel Stráňavu a můžu Vám říct že to bylo stoprocentně čisté předjeti a ten kdo dal Vítkovi 10 sekund tak je taky „O. .S“ anebo má za kamaráda nějakého „ZELENÉHO“.
    Pro Jirku K. Neser se mi do Hanyse.
    Když jsem s Hanysem začínal, tak jsem ho ostaršil Já. Tehdy to ani on nevěděl. Ale po nějaké době to už věděli skoro všichni /i Ty/ a nikomu to nevadilo, než nás prásknul jeden Z..D. Pokud si myslíš, že by Hanys nemohl psát o poctivosti, kvůli tomu, že jezdil dřív ve vyšší kategorii , tak se hodně pleteš.
    Když člen výkonného výboru nezná ročenku nazpaměť, tak to určitě není skandál, ale spíš blbost nebo něco jiného …………Skandál určitě taky není , že Fuchs je na konci tabulky, ale měl tam být hned po prvním závodě a ne až na konci sezony, když se někomu tlačí na paty. Loni se tak moc cizinci na paty netlačili, tak to tolik nevadilo. To že vyhrál třídu bambiny v roce 2008 jezdec se slovenskou licencí se taky neřešilo, a dle mého názoru jen kvůli tomu, protože byl ZELENÝ.
    A ještě něco. A to vím na sto procent. Dokud se tady nezačali mobilizovat ZELENÍ tak v motokárách nebyl nikdy takový bordel, závist, nenávist a kdo ví kolik jiných špatných jevů, kterým se plno lidem z toho dělá zle.
    MIDI65 = Roman Midrla
    PS: Neschovávejte se za zkratky. Není to hezké.

  17. Pokud pan PC nevidí ani na vzdálenost 150 m (nebo z tribuny do horní zatáčky v Mýtě), měl by zvážit zda vůbec usedat za volant nějakého stroje. Běžný homo sapiens vidí mnohem dál.Vyšetření u očního lékaře opravdu nebolí. Stupidní argumenty pana PC mají možná váhu před „jeho nastoupenou jednotkou“, nikoliv však u lidí, kteří mají karting opravdu rádi.

  18. Na mistrák jsem se nedostal, ale z toho co bylo vidět v televizi to byla pěkná fraška. Komu to ten Halada kynul? Soupeřům? Sporťákům? Divákům? Pravidlům?

  19. Já zase vím na 100%, že ČERVENÝ č. 9 – MIDI Ml., pustil ČERVENÉHO č. 4
    v KZ2N, aby ten měl pojištěnou celkovou 3. Ono to s tou etikou a
    fair play začíná třeba u toho, že se něco zfalšuje, pak to roste a roste…

  20. Úvodní příspěvky této diskuze obsahují povzdechy nad nečinností sportovních komisařů. Cítím proto za povinnost se jich zastat, neboť když v průběhu sobotního měřeného tréninku Easy 50A jakýsi „tydýt“ v úboru traťového komisaře postavil přímo před jezdce, projíždějícího právě cílovou rovinkou, tabuli s nápisy STOP & GO, tak sporťáci skvěle zafungovali ! Jezdec, před kterého to postavil, „vychovaný“ přenosy z F1, totiž následně zajel do uličky před tribunou. Zde zastavil a koukal, co se vůbec děje. A protože se nedělo nic, vyjel po chvilce zpátky na trať …
    A v tomto okamžiku přišla ta správná chvíle pro sportovní komisaře – po předvolání na věž byla radost poslouchat, jak se dokázali povozit po 7-letém dítěti. Ani náznak alespoň přiznání, že traťový komisař se měl plně věnovat dění na trati a ne umisťovat signalizaci na následující vytrvalostní závody. A snad vůbec nejtrapnější bylo jejich neustálé ohánění se zněním ročenky, kdy perlou byl argument, že když v měřáku jezdec zajede do depa, tak už nesmí vyjet na trať. Ta zmiňovaná uličky před tribunou totiž vůbec depem není, to začíná až za váhou ! Pro bych příště sporťákům doporučoval nahradit jejich nebetyčnou aroganci a bafuňářskou nabubřelost znalostmi alespoň této skutečnosti.
    Nicméně – výsledkem bylo zařazení inkriminovaného jezdce z druhého místa až na konec startovního pole. Ale celé to mělo Happy end – on i přes tento „zádrhel“ dokázal závod vyhrál. A nezabránila v tom ani snaha pana PeC obcházet rodiče jezdců Easy 50 a vandrovat do nich „jak to, že nebyl vyloučen úplně…“ A protože nejezdí „zelený“, tak určitě nejlépe doživotně ….

  21. Tak nějak sem z toho usoudil že ZELENÍ raděj závodí, kdežto červení BIRELÁCI tady raděj píšou a litují se atd… když už to ČERVENÍ nevybojují na trati tak se mi zdá že se snaží to alespoň vybojovat formálně viz Písek a Adámek s Parmou, Martínek v předposledním kole urazí nárazník a ti dva to zbystří tak si řeknou skusíme ho dostat alespoň na váhu tak se musí zvážit bez upadlého nárazníku, bože to si fakt myslíte že si to vyjel tím že jel bez něj ? Ale co váha nevyšla Martínek měl i tak dost váhy tak ho skusme dostat na to že jezdí moc přes pankejty a že už to je ono vybočení z dráhy a další podobné sra..ky…

  22. Hlavně pro Martina Kouřila.
    S tím závažím máš pravdu a věř mi, že na to nejsem moc pyšný, ale v ostatním se pleteš, takovéhle věci pokud mám zapotřebí řešit, tak to dělám přímo a ne přes anonymní diskusi.
    Ale tvůj názor respektuji, protože jsi jeden z mála co se dokážeš ke svému názoru podepsat.

  23. Hele ty PP. Je to něco podobného jako když Hubíkovi v Písku dali 10sekund za to že jak ho Halada předjíždel tak přebrzdil tu zatáčku a pak ještě ukazkově sejmul Parmu. Ale za co ten Hubík dostal 10? Když byl na prvním místě? To prostě nechápu. Ahojte :)

  24. @PP
    Já teda jezdím s jinou značkou, ale spousta věcí se mi taky nelíbí. Proč nenapíšeš o koho Martínek ten nárazník urazil a jak ho za to potrestali? Všichni co jsme to viděli, jsme byli překvapení, že nedostal nějaký trest.Tomu teda říkám sra..ky. Jo a vážení káry tak jak dojela je snad úplně normální – když mi třebas vyteče při jízdě voda z chladiče, tak si jí na váze asi nebudu dolívat a vysvětlovat všem, že mám děravej chladič.

  25. @Hana
    Nebudu se Tě ani ptát kdo Ti tohle řekl, jelikož to co tvrdíš, tak je jen Tvoje fantazie a lež. Ale pokud si stojíš za svými 100% tak řekni kdo Ti tohle řekl a neobviňuj neprávem.
    MIDI sen.
    PS: Byl bych rád, kdybych věděl kdo se skrývá za HANOU.

  26. Je třeba se na celou situaci podívat v širším pohledu. Vše začalo již v Písku, kde se díky nepotrestanému likvidačnímu zákroku Romana na Matěje a nesmyslnému penalizování Filipa otevřela možnost posunutí Lukáše na celkové druhé místo. Tuto příležitost samozřejmě nejde jen tak pustit z ruky. Rozkaz tedy zněl jasně:“Muž s koženou brašnou nesmí za žádnou cenu projet!“ 1.BJ ještě nedopadla dle představ, a tak se muselo najít řešení do té druhé.Jedině vítězství Lukáše zaručovalo celkové druhé místo v MČR -co kdyby náhodou NOS rozhodl ve prospěch odvolání Hubíka a Parmy-pak by Matěj byl o bod druhý, a to se nesmí připustit. Proto bylo nejprve nutno odstranit „překážejícího“ Hubíka a cesta byla volná a mohli jsme všichni vidět sportovní „komedii“ na cílové rovince v provedení komiků Halady a Martínka. Koneckonců mají velký vzor, náš nejlepší automobilový jezdec všech dob-40 mistrovských titulů- se k tomuto klidně přizná i do televizní kamery.Mají se hoši věru ještě co učit. Sporťáci opět rozhodovali dle „svého nejlepšího vědomí a svědomí“, jak již bývá zvykem, zejména v Mýtě-viz příspěvky výše a o některých věcech se nemluvilo vůbec-boční náraz malého Ňémy do Matěje a jeho následný letecký den-bylo by to jen nošení dříví do lesa. V Mýtě bylo k vidění více podivných věcí, např.kontrola pístů po MT. Z jakého důvodu tam byl přitomen Slavík? Vždyť Halada i Martínek tam měli své kmenové mechaniky. Je Slavík tedy poradcem techniků,aby věděli,co a jak mají kontrolovat? A další a další skutečnosti popsané v komentářích zúčastněných i nezúčastněných. Všichni diskutující- baví vás ještě motokárový sport v Čechách?

  27. Že je Martínek pako a jezdí jako p…e ví každý kdo se někdy kolem něj pohyboval… Vloni v Písku byla vidět málem i boxerská vložka mezi Martínkem a Součkem =p. Vyhrožování obou Martínků proběhlo taky… Že mu to letos jede, zejména v druhé půjce sezony je taky pravda… Stačí se podívat na mezitýdenní nárůst výkonnosti mezi MP a MČR v Sosnové. Zřejmě dobrý oddíl :-))

  28. Midi: no to byl celkem trapas no Hubík dal protest aby se pojistil tim že už ho neda Halada a sám za to dostane penalizaci nebo co už to bylo… co vím tak Roman si vykročil k předjíždění a Hubík to zavřel, tzn to posoudili tak že Hubík narazil do Haladové káry..

  29. PP :
    Midi: no to byl celkem trapas no Hubík dal protest aby se pojistil tim že už ho neda Halada a sám za to dostane penalizaci nebo co už to bylo… co vím tak Roman si vykročil k předjíždění a Hubík to zavřel, tzn to posoudili tak že Hubík narazil do Haladové káry..

    Detail, on do něj nenarazil!!! Ani se ho nedotkl.. Jel jsem zanima!

  30. Parma : napiš sem jak to přesně a kde bylo prosím, slyšel jsem to z x stran ale neviděl, dík, no ale to soudili komisaři snad ne ? Asi sotva jim tam Halada šel něco namlouvat :D

  31. Pro PP- pokud si u toho vůbec nebyl, tak to nekomentuj. Hubík protest nedával, pouze se odvolal proti penalizaci, protest na Haladu jsem dával já, za to, že vyrazil Matěje v okamžiku, kdy se vracel na trať. Bylo tam dost lidí, ktreří to viděli

  32. Je někde psaný že na mčr je zakázaná týmová strategie,tj třeba ono puštění před sebe ? pokud ano tak at se to nejak řeší komisaři pokud ne tak myslím že není o čem debatovat…a jestli to nikde psané není neříkejte vy (Parma, Hubík) že kdyby Vám o něco takového šlo že by jste to taky neudělali,,, Adamkovo chování v Písku nám všem stačilo co předváděl..

  33. Vy se tady zdržujete osobníma invektivama a uniká vám podstata. Všichni do kár cpete spoustu peněz a času. A nakonec vám vaše poctivě vydřené výsledky zkazí rozhodčí. Z výše uvedených příspěvků jasně vyplývá vaše frustrace nad nekompetentností, amatérismem a zřejmě i zaujatostí rozhodčích. JE TO STEJNÝ JAKO VE FOTBALE!! Čili kdo rozhodčí víc zkorumpuje nebo ovlivní,je vítěz!!! A vy blázni si to rozdáváte na dráze. Tam se letos rozhodně nevyhrávalo!! Karting je jen zrcadlem České společnosti. Čím větší svině, tím úspěšnější. Proto se tak daří zelené lobby, která je z mnohaletého velkého světa podnikání na tyto praktiky zvyklá.Teď to bohužel postihlo karting a co s tím chcete dělat? Ještě loni mávali komisaři v zelených bundách, tak co by jste na nich chtěli. Má někdo nápad jak to vyřešit???

  34. Souhlasím tady se Sanderem, a mám nějaké nápady na příští rok ale nevím,nevím..

  35. @PP
    Je spousta věcí, které nejsou nikde napsané a slušní lidé a už vůbec ne vrcholoví sportovci je nedělají. Např. močit na veřejném prostranství se nesluší, i když tam nejsou žádné cedulky se zákazem. Jak pak chcete vysvětlit dítěti, aby něco nedělalo, když má názorný příklad u dospělých? A dětí je na závodech požehnaně.

  36. @Hojdallarridi
    Nez začnete plácat takové perly na veřejnosti, nastudujte si pořádně ročenku – konkrétně rozdíly mezi depem (prostor pro opravy), uzavřeným parkovištěm a parkovištěm závodních strojů. Další zajímavý článek popisuje průběh měřeného tréninku, ten jste asi taky zahlédl jen zběžně. A pak mi taky prosím napište, kde se v ročence hovoří o Stop&Go ve vztahu k Easy 50.

  37. @Hojdallarridi
    Že se malej kluk spletl a zajel při měřáku do depa se dá celkem snadno pochopit. Co však absolutně nechápu je, že jeho fotřík a mechanik vůbec neznají ročenku. Ten kluk už měl zajetý pěkný časy a vůbec neměl zapotřebí z depa znova vyjíždět na trať. Když do depa zajel a zastavil, koukal na svého kouče co má dál dělat. Tím že mu taťka i mechanik mávali, ať jede znova na dráhu, podepsali mu ortel diskvalifikace. Kvůli neznalosti rodiče má ten malej kluk pokažený výsledky a skončil chudák celkově druhej o jediný bod.

  38. co se týká tzv. „pilota“ Martínka,mám s ním tu čest z loňské sezony v sosnové a je to opravdu přinejmenším vocas….

  39. At si to prase Martinkovo uzije 2.místo.Pokud je frajer tak nemusí bourat Hubíka zezadu…

  40. Kdo je to ten PP,který tady tvrdí,že Bireláci nezávodí.Víš o čem vůbec mluvíš.S tímto vším začal Slavík,když po každém závodě podával protesty a žaloby (taky jsem ho potkal v Mýtě u rozebírání a nebyl mechanikem..).A pro všechny co píší pod zkratkou, je rok 2009 a komouši jsou pryč,nebo se snad pořád bojíte???

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>