Krizovým situacím čelil motokárový šampion

Mostecké Centrum výuky bezpečné jízdy navštívil v úterý 27. února další závodník a ocenil jeho možnosti. Motokárový jezdec Patrik Hájek, loňský vítěz světového finále třídy ROK z italského Lonata a držitel Zlatého volantu za rok 2006, dostal možnost vyzkoušet zdejší cvičné moduly a krizovým situacím čelil jak za volantem motokáry, tak i osobního vozu. Ani ne sedmnáctiletý jezdec za sebou má mnoho úspěchů a pod vedením Josefa Kališe pokračuje ve sbírání dalších zkušeností. Mostecké odpoledne zevrubně prověřilo Patrikův talent a sám jezdec označil získané poznatky za velice cenné.
Na motokáře nejprve zkoušel kluznou plochu se zatáčkou pod umělým svahem. Meteorologické podmínky sice nebyly nejpříznivější, ale jezdec předvedl, že motokárista musí být zvyklý i na vodu a
tak přes kombinézu navlékl speciální pláštěnku. Díky ní pak mohl víceméně bez úhony přestát nejen déšť, ale i občasnou spršku ze skrápěcích trysek. Mistrovsky vodil malý stroj s přemírou výkonu po
mokré kluzné ploše nejen do kopce, ale i do záludné levotočivé zatáčky pod svahem. V další etapě probíhal pod vedením instruktora Jiřího Parmy nácvik brzdného manévru na mokrém asfaltu, pak na
mokré kluzné ploše a ve finále přesně na rozhraní těchto dvou různě přilnavých povrchů. To bylo pochopitelně nejtěžší. Bylo zajímavé měřit délky brzdných drah a sledovat jak jezdec zápolí s volantem v momentech, kdy motokára měla tendenci přetáčet se do divokých hodin.

Motokára

Patrik poté samozřejmě rád využil také možnosti vyzkoušet několik výcvikových modulů i za volantem sériového osobního vozu. Ačkoli dosud nemá řidičský průkaz, v uzavřeném areálu pod dohledem instruktora nehrozil žádný problém, nemluvě o tom, že brzdné i vyhýbací manévry a také smyky vyvolané na kyvné desce zvládal naprosto bravurně. „Musím se přiznat, že jsem čekal ještě trochu víc adrenalinu. Při závodech je to samozřejmě mnohem větší mela,“ řekl Patrik po ukončení testovacího odpoledne. „Každopádně mi to hodně dalo, protože kluzné plochy opravdu dokonale simulují nepříznivý povrch. A je naprosto jasné, že běžní šoféři, kteří projdou zdejším výcvikem, rozhodně získávají neocenitelné dovednosti. Až budu mít řidičský průkaz, zcela určitě se sem přihlásím, abych mohl absolvovat kompletní kurz se vším všudy. A určitě to doporučuji také všem šoférům,“ uzavřel Patrik Hájek.

Motokára 2

Auto

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>