ME KZ/KZ2 KRISTIANSTAD

Jan Midrla pátý v evropském šampionátu, Patrik Hájek na stupních vítězů

Praha, 29. července 2014 – Jan Midrla obsadil v konečném hodnocení CIK-FIA mistrovství Evropy 2014 třídy KZ2 páté místo a znovu tak potvrdil svou příslušnost ke kartingové elitě starého kontinentu. Český reprezentant patřil při všech třech závodech letošního ME do nejužší špičky své kategorie a v závěrečném podniku ve švédském Kristianstadu skončil po heroickém výkonu ve finále šestý.

Do závěrečného podniku evropského šampionátu třídy KZ2 nastoupilo celkem 55 jezdců a Jan Midrla byl jediným českým zástupcem v této kategorii. Navzdory tomu byla česká trikolóra k vidění v popředí výsledkových listin už od volných tréninků. Jinak tomu nebylo ani v průběhu páteční kvalifikace, v níž tovární jezdec italské společnosti Birel obsadil třetí příčku ve své skupině. Do následujících kvalifikačních rozjížděk tak startoval vždy z druhé řady.

Ve třech ze čtyř kvalifikačních rozjížděk se „Midimu“ dařilo, když vybojoval třetí, druhé a čtvrté místo. V jedné jízdě však doplatil na kolizi závodníků jedoucích před ním. Přestože se snažil vzniklé skrumáži vyhnout, jedna z motokár ho zaklínila a Honza tím pádem hodně ztratil. V cíli byl klasifikován jako patnáctý, přesto se v celkovém součtu všech jízd vešel do elitní desítky, konkrétně na deváté místo, které mu tudíž patřilo i na startu předfinále.

Předfinále přineslo českým barvám zklamání a Jan Midrla se v něm příliš nesvezl. Hned po startu byl „torpédován“ jedním ze soupeřů, jehož motokára se „projela“ po přední části Honzova stroje a navíc jej poslala mimo trať. S pochroumaným řízením se závodit nedalo a odchovanec projektu Easykart byl nucen po třech kolech odstoupit. Do následujícího finále tak musel startovat až z poslední řady, resp. z 33. pozice.

Ve finále Jan Midrla prokázal srdce bojovníka a znovu předvedl, že je letos opravdu ve skvělé formě. Vyrovnaným startovním polem procházel jako lev stádem antilop a pod šachovnicovou vlajkou projel na na šestém místě, těsně za novopečeným mistrem Evropy Andreou Dalèm.

Jan Midrla tak ve všech třech podnicích ME 2014 – v belgickém Genku, německém Wackersdorfu i švédském Kristianstadu – patřil k nejrychlejším pilotům třídy KZ2 a k hlavním adeptům na umístění na stupních vítězů. O jeho kvalitách svědčí i skutečnost, že se mu dařilo na všech třech tratích, a to jak za sucha, tak za mokra. Navíc byly Honzovy výsledky velmi vyrovnané. Nebýt dodatečné velmi sporné penalizace při druhém podniku ve Wackersdorfu, měl by Jan Midrla na svém kontě stejný počet bodů jako celkově třetí Litevec Simas Juodvirsis. I tak je páté místo velkým úspěchem a nejlepším letošním výsledkem českého jezdce na evropské scéně.

Jan Midrla: „Pro úspěch jsme udělali vše, co bylo v našich silách, ale některé věci člověk prostě neovlivní. Ve Švédsku jsem byl před závodem trénovat a hodně jsem si věřil. Situace, k nimž ale došlo v jedné z rozjížděk a pak v předfinále, rozdaly karty trochu jinak. Musím poděkovat celému týmu, protože na závody jsme byli připraveni opravdu dobře a technika fungovala skvěle. Dokázal jsem, že mohu bojovat s těmi nejlepšími a získané zkušenosti se pokusím zúročit v budoucnu. Děkuji všem, kteří mě podporovali a kteří mi drželi palce.“ 

Ve Švédsku o sobě dal důrazně vědět také další český reprezentant, Patrik Hájek startující ve třídě KZ s motorem v úpravě Petra Klobáse. Po vítězství v měřeném tréninku a  předfinále svedl Hájek ve finále souboj s Italem de Contem a nakonec dojel druhý. Třetí příčku v Kristianstadu obsadil Belgičan Rick Dreezen, který se i díky tomuto výsledku stal novým evropským šampiónem třídy KZ. Patrik Hájek obsadil v konečném hodnocení šampionátu osmou příčku.

Kompletní výsledky  ME najdete zde.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>