Jan Midrla průběžně třetí v evropském šampionátu!

 

jk1_2492Praha, 16. července 2014 – Český reprezentant Jan Midrla patřil při druhém podniku CIK-FIA mistrovství Evropy v kartingu, který se jel ve dnech 10. až 13. července v německém Wackersdorfu, k největším hvězdám třídy KZ2. Na své konto si připsal důležitých 20 bodů, přičemž o jejich další porci ho připravila značně kontroverzní penalizace. Navzdory tomu se v průběžném hodnocení ME vyhoupl na třetí příčku a na konci července může při posledním závodě ve Švédsku stále ještě bojovat o zlato!

O další body do tabulky evropského šampionátu bojovalo ve Wackersdorfu 64 závodníků ve třídě KZ2 a 32 závodníků ve třídě KZ. Součástí  podniku byl  také závod Academy trophy (identické motokáry, podobně jako Easykart), kterého se zúčastnilo 49 jezdců. Blízkosti německého okruhu využili k získání zkušeností a poměření sil s mezinárodní konkurencí také další čeští jezdci. Ve třídě KZ2 to byli Michal Jílek, Dominik Javůrek (oba JOKA kart team), Tomáš Reitmeier a Karel Simon (oba Kart.CZ). Ve třídě KZ byl jediným českým zástupcem Patrik Hájek (Praga Kart Racing).
 Závodní víkend provázelo velmi proměnlivé počasí a  v těchto podmínkách  potvrdil velmi dobrou formu Jan Midrla. V kvalifikaci obsadil tovární jezdec italské značky Birel  6. příčku s odstupem 0,250 sekundy od nejrychlejšího Simone Brenny z Itálie. Pro kvalifikační rozjížďky byli jezdci rozděleni do šesti skupin, každého z nich tudíž čekalo celkem 5 jízd. V první z nich obsadil „Midi“ třetí místo, další čtyři vyhrál a o celkovém vítězi kvalifikačních rozjížděk tak nemohlo být sebemenších pochyb! Tím si český jezdec zajistil nejvýhodnější startovní pozici pro semifinále, ale také 10 bodů do tabulky ME, neboť kvalifikační jízdy se bodují zvlášť.

Po startu semifinále se Midrla sice propadl na čtvrtou příčku, ale hned v úvodním okruhu se prosmýkl před Marcela Müllera. V pátém ze sedmnácti kol, na která byl závod vypsán, se „Midi“ dostal před Daviese i Brennu, rázem byl druhý a začal stíhat vedoucího Van der Burgta. V osmém kole se ve „vracáku“ vnitřkem natlačil před Holanďana a od tohoto okamžiku už jen kontroloval první pozici a neustále zvyšoval svůj náskok. V cíli se radoval z vítězství s náskokem 0,877 s před druhým Brennou.

 V přestávce před finále, do něhož vyrážel Jan Midrla z pole position, zkropil wackersdorfskou trať silný liják, proto týmy až do posledních okamžiků před startem laborovaly s nastavením a pneumatikami. Český závodník zareagoval na startovní semafor skvěle a ujal se vedení, což se víc než vyplatilo, neboť za jeho zády v první zatáčce kolidovalo hned několik soupeřů. Na postupně osychající trati držel Midrla vedení až do čtvrtého kola, kdy jej předstihl domácí Maik Siebecke. Hodně rychlý byl také Litevec Simas Juodvirsis, jehož tým zřejmě nejlépe odhadl vývoj počasí a trefil tlaky v pneumatikách. Juodvirsis jel jako utržený ze řetězu a v sedmém kole připravil „Midiho“ o druhé místo. V 16 z 25 kol, na která bylo finále vypsáno, se Litevec ujal vedení. Honza Midrla začal v závěrečné části závodu zajíždět nejrychlejší časy a rychle stahoval nyní druhého Siebecka. Tři kola před cílem svedl s Němcem ostrý souboj, při kterém se vnitřní stopou dostal na úroveň soupeře, ten ho ale zavíral a tlačil na obrubník. Při jízdě „side by side“ došlo ke kontaktu, za který Jan Midrla po závodě dodatečně inkasoval 10sekundovou penalizaci. Přestože cílem projel jako druhý a na druhém místě byl také vyhlášen, byl nakonec klasifikován jako šestý.

 To byla pro české barvy smutná tečka za jinak vydařeným víkendem. Ovšem i 10 bodů za šestou příčku znamená v tabulce šampionátu hodně. Midrla se díky nim v průběžném pořadí vyhoupl z devátého na třetí místo a na konci července tak může v posledním podniku ME bojovat nejen o medailové pozice, ale dokonce o zlato. Finále letošního ME tak bude z českého pohledu mimořádně zajímavé…

 Jan Midrla: „Z Wackersdorfu jsme odjížděli s velmi smíšenými pocity. Myslím, že jsem svými výkony potvrdil, že mi tamní trať sedí a umím na ní zajet, i když v počasí, které nás celý víkend zlobilo, to nebylo vůbec jednoduché. Těžko jsme se však smiřovali s udělenou penalizací. Z našeho pohledu to byla normální závodní situace, ale komisaři prostě rozhodli ve prospěch domácího jezdce. S tím už nic neuděláme. My se teď musíme soustředit na poslední závod ve Švédsku, kde chci udělat maximum, abych co nejlépe reprezentoval Českou republiku, Birel i tým. Mám před sebou velkou výzvu a té je třeba čelit s otevřeným hledím.“

 Na německé trati si v barvách JOKA kart teamu odbyl svou evropskou premiéru také letošní nováček třídy KZ2 Dominik Javůrek a nevedl si vůbec špatně. Škoda jen nezaviněné kolize v poslední rozjížďce a technického problému v opravné jízdě. Statečně se držel také Michal Jílek, který střídal rychlá kola s drobnými kolizemi. Získané zkušenosti se budou oběma určitě hodit při jejich dalším jezdeckém růstu. 

 Kompletní výsledky závodu najdete zde. Závěrečný podnik CIK-FIA mistrovství Evropy v kartingu 2014 třídy KZ2 se ve švédském Kristianstadu uskuteční od 24. do 27. července.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>