Homologace motorů 2016 – první zkoušky na trati

Nejčtenější motokárový server kartcom.com zveřejnil minulý měsíc zajímavý článek k budoucnosti tříd KF – překlad najdete níže, originál zde – http://www.kartcom.com/fr/news/2013/10/11/homologation-moteurs-2016-premiers-tests-en-piste 

Rok 2016 je očekáván ve znamení obrody mezinárodních kategorií bez převodovky ve snaze ukončit stále složitější situaci v kategoriích KF a KF Junior na celém světě. Na základě četných  konzultací  a  setkání  zveřejnil CIK návrh mechanického prototypu, který by měl při splnění následujících poCIKdmínek více či méně spasit motokárový sport a zachránit víceznačkovou kartingovou soutěž:

1.Zrušení spojky, ale ne elektrického startéru

2.Dekompresní ventil pro snadnější spouštění

3.Plovákový karburátor 30 mm

4.Zjednodušená výfuková přívěra (stejná jako na počátku kategorie  KF v roce 2007)

Své řešení představili během oficiálního testu, který se konal minulý měsíc v Lonátu  čtyři výrobci – HHC, IAME, TM a VORTEX. S náhradou   elektrického startéru startovacím vozíkem a dekompresorem přišli HHC a TM. Tento způsob by ušetřil 10kg váhy, ale není zcela v souladu se zadáním. Velký startér a dvojitá baterie u IAME, klasický startér KF u Vortexu  –  tyto dva návrhy se zdají apriorně slučitelné s absencí spojky, a to díky použití dekompresoru, toto řešení však zůstává těžší z hlediska váhy a také komplikovanější.
Zázračné řešení se dosud neobjevilo, ale zdá se, že za spolupráce  jednotlivých zúčastněných stran postupuje práce správným směrem. Musíme být trpěliví a doufat, že víceznačková kartingová soutěž přežije do roku 2016 …

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>