FINÁLE EURO SÉRIE EASYKART 2011 STARY KISIELIN

dsc00052

24 Čechů na startu = 14 pohárů v cíli

Český úspěch na horké polské půdě

Délka okruhu 892 metrů, čtyři zatáčky pravé, tři levé, z toho jedna připomínající svým klopením proslulou třináctou zatáčku ve „Staré cihelně“ v americkém Indianopolis – takový je moderní kartingový areál WallraV Race Center v polském Starém Kisielinu. Tato kvalitní a atraktivní kartingová aréna přivítala během uplynulého víkendu závěrečné 2. kolo Evropské série Easykart. Samozřejmě příležitost změřit své síly v zahraničí využilo mnoho českých jezdců.

Zatímco poslední dva závody série Easykart v rámci domácího MČR byly ve znamení souboje s nepřízní počasí, polští organizátoři „objednali“ pro víkendové klání typicky letní slunečné počasí s teplotami přesahujícími až 30°C. Jezdci všech tříd Easykart tak měli hodně prostoru pro ničím nerušený trénink a testování během čtvrtečních a pátečních volných jízd.

Easykart 50 Padesátky se jely ve Starého Kisielinu opět „jen“ v režimu závodní simulace. Mnozí naši se po roce na tuto trať rádi vrátili a také nováčci si odnesli z jízdy na zajímavém okruhu cenné zkušenosti. V počtu 35 startujících logicky převažovala domácí garnitura polských jezdců, z nichž někteří příkladně Kucharczik, Laskowski, Chorazy, Banás a Rozenkowski svádějí pravidelně souboje s našimi na českých okruzích v rámci závodů při MČR. Ani v roli hostů se však „sedm statečných“ Čechů – Wagenknecht, „Vini“ Gianquintieri, Kácovský, Antoš, Pospíšil, Čech a Mičánek – na trati Poláků nezaleklo, ba naopak! Jezdci již v pátek absolvovali 6 tréninkových jízd a v těchto jízdách byla patrná rychlost pilotů z „našeho tábora“ na špičce startovního pole. Tím nejrychlejším byl Jan Wagenknecht a přesvědčivě působil také na čele startovního pole často jedoucí Vincent Gianquintieri. Ale i ostatní jezdci srdnatě bojovali o přední pozice a co nejlepší zajeté kolo. O tom, že svou roli budoucích hvězd kartingových okruhů zcela zvládli, svědčí i fakt, že nedošlo k žádným haváriím ani nebezpečným situacím. Asi nejvíce sledovaným jezdcem tréninkových jízd Easy 50 byl Jan Wagenknecht, který předváděl stylové průjezdy zatáček a správné držení stopy. Jenže úspěch má i své stinné strany a tak zatímco otec Martina Antoše nechtěně dvakrát rozebíral „přidřený“ motor, otec Jana Wagenknechta rozebíral také dvakrát motor, ovšem v tomto případě při kontrole zdejších technických komisařů. Všichni čeští jezdci Easy 50 si víkendové „závodění“ díky náročnému programu rozhodně užili a patří jim velká slova uznání za celkově výborné výkony. Jenom škoda, že si v rámci nedělního odpoledne nemohli vyzkoušet ostrý start na cílové rovince s krabičkami časomíry za zády…tak snad možná příště.

Easykart 125 Light V závodě této třídy jsme měli jediného zástupce – talentovaného Michala Jílka. Michal začal brázdit motokárové okruhy teprve letos a při svém prvním mezinárodním závodě si v Polsku počínal velmi dobře. Starty zatím nejsou jeho silnou stránkou, ale potom předvedl několik pěkných předjížděcích manévrů a výsledná dvě druhá místa v cíli byly příjemným překvapením pro celou českou výpravu. Obě finálové jízdy vyhrál u nás dobře známý Polák Jakub Glowacki a celkovým vítězem Euro série se stal Rus Andrey Timofeev, Michal Jílek skončil celkově v seriálu čtvrtý!

Easykart 125 Heavy Příležitost vyzkoušet něco nového využilo hned několik Čechů a na startu závodu se za naše barvy představili Milan Galáš, Jiří Ošmera, Josef Malhotský, Jan Pešl a Aleš Kohout. Už bodované jízdy a úporné horko vyvolávaly diskuse a obavy z náročnosti finálových jízdy, které byly vypsány na 26 kol. Vlastní závod pak dal méně trénovaným pilotům opravdu pořádně zabrat. Smůlu měl Aleš Kohout, který po bronzovém stupínku v první jízdě doplatil v jízdě druhé na kolizi a ohnutou zadní osu hned na startu. Všechny Bookmakery vyděsil Jiří Ošmera, který po vydařeném startu jezdil dokonce několik kol na druhé pozici a zdálo se, že rozbije bank. Sázející šíleli, ale vše rozhodl organizátorem necitlivě zvolený vysoký počet kol, který zvýhodnil později narozené . Odměnou za heroický výkon našich pak byly pěkné poháry za 3.místo Aleše Kohouta, dvě 4. místa Josefa Malhotského a 6.místo Jiřího Ošmery. V celkovém hodnocení seriálu patří Aleši Kohoutovi čtvrté místo!

Easykart 100 Ve stovkách nás reprezentovali Dominik Javůrek a Jan Ošmera. Dominik v této třídě začíná, protože v Easy 60 ho již začala brzdilt nadváha. Honzu pronásledovaly technické problémy, které se podařilo vyřešit před finálovými jízdami. Oba srdnatě bojovali a za výsledné umístění si zaslouží pochvalu – první finále Jan Ošmera 7.místo, Dominik Javůrek 8.místo. Ve druhém finále přišel Honza při kontaktu po startu o přední spoiler a protože polské předpisy neznají servisní zónu musel ze závodu odstoupit (celkově skončil v Euro sérii na 16.místě). Dominik zajel vynikající závod a pohár za čtvrté místo i celkově 11. místo v Euro sérii jsou jistě příslibem pro Světové finále v Italském Casteletu.

Easykart 60 Třída „šedesátek“ nabídla již tradičně nádhernou a dramatickou podívanou danou vysokým počtem startujících a přirozenou dravostí této věkové kategorie. V nejednom případě rozhodovalo o pořadí až třetí desetinné místo dosaženého času na cílové pásce. A pokud hovoříme o dramatických momentech při předjíždění na trati, které někdy až braly dech, pak musíme s hrdostí říci, že Češi za volanty svých motokár dokázali, že patří ke špičce této třídy. Ne každému se úplně naplnily představy o dosaženém výsledku, ale takový je motoristický sport.  Během mnoha čtvrtečních a pátečních volných tréninků nasbírali všichni jezdci dostatek dat pro následné víkendové nastavení motokár. Už tady naznačili své ambice především Zdeněk Tlachač, Lukáš Podobský a Václav Šafář. Stejnou tendenci ukázal také sobotní ranní Warm-up, který dal poslední příležitost k porovnání před kvalifikačními jízdami, které rozdělily jezdce do skupin A a B. Ve skupině A jsme měli 6 jezdců. Během 15 kvalifikačních kol se z Čechů dokázal nejlépe vypořádat s nástrahami tratě třetí Zdeněk Tlachač startující v barvách týmu Spirit Racing . Jeho kvalifikační čas 40.374 dosažený v poslední kole byl jen o dvě desetiny sekundy pomalejší v porovnání s nejrychlejším Polákem Filipem Wójcikem. Výborně si vedl i pátý Václav Šafář, který za Tlachačem zaostával o pouhých 0,076 sekundy! Ostatní se pohybovali ve druhé desítce celkového pořadí. Rovněž kvalifikační skupina B byla obsazena třemi českými závodníky – Lukášem Podobským, Janem Janovským a Ondřejem Nigrínem. Z tohoto tria si v kvalifikaci vedl nejlépe posledně jmenovaný jezdec týmu HKC Racing. Skončil na 7. místě, těsně následován Podobským. Nejrychlejším v této kvalifikační skupině byl domácí jezdec Mikolaj Cigielski. Celkové pořadí obou kvalifikačních skupin rozhodlo o umístění jezdců do třech skupin pro následné rozjížďky. Nejlépe na tom z našich byli v celkové kvalifikaci Tlachač a Šafář, kteří se dostali do Top 10.

Bodované jízdy  Skupiny jezdců A, B a C se utkaly systémem „každý s každým“ a tady se bitva o nejvyšší příčky výrazně přiostřila. Nejprve byla odstartována bodovaná jízda A-B. Ta byla sice plně v režii německého jezdce Beckhusena, Poláka Wójcika a Itala Atlanteho, ale systémem strat-cíl dojel na pěkném čtvrtém místě Václav Šafář. Ten několikrát v průběhu jízdy důrazně atakoval třetí místo. Jenže po závodě byli první dva jezdci v cíli penalizováni a tak se Šafář mohl nakonec radovat z 2. místa v této bodované jízdě. Vítězem byl Rocco Atlante. V první desítce jsme měli ještě jedno zastoupení díky 6. místu Lukáše Podobského, jezdícímu za Spirit racing. O jedno místo se do Top 10 nevešel Jakub Taláš reprezentující tým Gregor Racing. Odpoledne následovala bodovaná jízda B-C.  V ní na sebe opět velmi důrazně upozornil druhým místem Václav Šafář. Start byl poznamenán drobnou havárií třech motokár, jejíž nechtěnou účastnicí byla bohužel i Nela Mičánková s číslem 158. Ale i přes tuto nehodu si v závodě ještě o několik pozic polepšila. Dobře zajel také třetí Zdeněk Tlachač, který cílevědomě postupoval zpět na čelo závodu po ztrátě výhodné startovní pozice. Desítku v cíli uzavíral Ondřej Nigrín. Relativní posun vpřed zaznamenal i Adam Králík, když se posunul o šest míst vpřed na celkové 14. místo. Posledním bodem sobotního programu byla bodovaná jízda A-C. Až do pátého kola si držel třetí příčku Zdeněk Tlachač. V průběhu dalších kol se, ale bohužel propadl až na příčku devátou. Naopak Lukáš Podobský výborně odstartoval z 11. místa a hned se propracoval o čtyři pozice výše na 7. místo. Ve čtvrtém kole ještě zaútočil na Itala Pollastriho a na šestém místě dojel až do cíle. Zvítězil Rocco Atlante s dostatečným náskokem před polským duem Wójcik – Cigielski. Tím byl zakončen sobotní program a vše se připravovalo na nedělní finále. Část české výpravy však využila volný čas k návštěvě nedalekého Aquaparku, který leží na kraji města Zielona Gora a následoval táborák v typické „easy-atmosféře“…J

Malé finále Neděle přivítala všechny účastníky slunečnou oblohou a pořádným vedrem. A tak ranní Warm up prohřál kromě techniky i jezdce. Poté už bylo vše připraveno ke stratu první „ostré“ jízdy a tou bylo Finále B. Šanci postoupit do „velkého finále“ – tedy dvou hlavních finálových jízd skupiny A – dostalo prvních šest jezdců v cíli. Z našich měli šanci na postup Janovský, Mičánková, Galáš a Králík. A právě první s posledně jmenovaným měli po startu vzájemný kontakt, který odsunul Adama Králíka těsně za první šestici. Jeho 7. místo v cíli znamenalo konec všech nadějí na další účinkování v závodě. Z postupu do závěrečných dvou finálových jízd a pohárů za umístění se naopak radovali zbylí tři jmenovaní čeští jezdci.  

Velké finále Přesně ve 13 hodin odstartovala závěrečné vyvrcholení Easykart víkendu tradiční „Drivers Parade“, neboli slavnostním nástupem všech účastníků z jednotlivých zemí. Tento téměř hodinový slavnostní ceremoniál pro diváky a zástupce medií doplnilo předávání pamětních medailí a dalších upomínkových předmětů všem závodníkům. Poděkování z úst ředitel závodu patřilo všem partnerům, zástupcům italského výrobce motokár značky Birel, který sérii Easykart před několika lety celosvětově představil a také všem pořadatelům tohoto závodu. Po tomto symbolickém aktu už byla cítit nad okruhem jistá dávka napětí. 31 jezdců třídy Easy 60 totiž stálo před pomyslnou branou Velkého finále, přesněji řečeno před dvěma závěrečnými finálovými jízdami.

V první finálové jízdě A, která byla vypsána na 20 kol se hned po startu dostal do čela Němec Mike Beckhusen a svou pozici dlouho bránil. Dobře odstartoval i Václav Šafář a během závodu na své 4. místo nikoho nepustil. Stejně úspěšně si o jedno místo za ním počínal Zdeněk Tlachač, jehož ztráta na Šafáře byla v cíli jen 0,2 sekundy! Lukáš Podobský stoupal po startu celkovým pořadím vzhůru pozvolně, ale jistě. Bohužel poslední kolo této jízdy pro něj znamenalo ztrátu dvou pozic a skončil nakonec osmý za  Lombardem a Wójcikem. Ostatní čeští jezdci skončili ve druhé a třetí desítce celkového pořadí. Vítězství si po nádherném duelu zajistil až na cílové čáře Mike Beckhusen před Italem Rocco Atlantem. Hodnota vzájemného časového odstupu 0,023 sekundy hovoří za vše…

Druhá finálová jízda B přinesla stejně nefalšovanou dramatickou podívanou jako ta první. Jejími hlavní protagonisty byli opět na špici bojující Beckhusen a Atlante. Jejich souboj byl skutečně nevídaný, ale nebyli sami, kdo se postarali o zvýšený tep diváků na trati. Další souboje „kolo na kolo“ předváděli Podobský s Tlachačem a nedarovali si ani centimetr dráhy! Lukáš se všemožně snažil dostat před Zdeňka snad v každé zatáčce během posledních kol a byl ochotný i trochu riskovat „otevíráním“ zatáček. Dvě kola před cílem se mu jeho snaha vyplatila a v cíli téměř „infarktového“ závodu dojel na 4. místě s odstupem pouhých 23 setin sekundy (!) před Zdeňkem Tlachačem. Karty míchal také Jakub Taláš, který zajel fantastický závod, neboť startoval až z 21. místa a v polovině závodu jezdil dokonce na pátém místě, aby nakonec skončil 8.! Tento výkon za volantem motokáry číslo 63 zaslouží rozhodně uznání…Třetí relativně osamocen dojel výborně jedoucí Davide Lombardo. A stejná bitva, jako v českých barvách se v závěru rozhořela i na čele závodu. Snaha Rocca Atlanteho opět vyšla jen těsně naprázdno a s náskokem 0,024 zvítězil jeho stájový kolega z týmu Emilia Kart Mike Beckhusen. Na 12. místě dojel Jan Janovský a o jedno místo za ním skončil třináctý Václav Šafář, který se ve druhém kole propadl z 6. až na 23. místo po zmatené signalizaci traťových komisařů (neprůjezdná trať po hromadné kolizi) a následném kontaktu několika jezdců . Ani tento nešťastný moment však nic nezmění na jeho výborném výkonu na trati po dobu celého víkendu, který rovněž zaslouží velkou pochvalu. Celkem nezvykle se vyhlásilo ve Starem Kisielinu i celkové pořadí z obou finálových jízd a našim přibyly další poháry do sbírky

Na závěr zbývá vysoko ocenit celkové umístění českých jezdců v kvalitně obsazené Euro sérii Easy 60 – Lukáš Podobský 4.místo, Zdeněk Tlachač 9.místo, Dominik Javůrek 10.místo, Václav Šafář 11.místo, Tomáš Horský 12.místo, Jakub Taláš 20.místo, Jan Janovský 26.místo.

Česká jména v závodech Easykart jednoznačně potvrdila velmi vysokou úroveň základny našeho motokárového sportu, která rozhodně snese porovnání se zahraniční konkurencí.

 

  VÝSLEDKY II. ZÁVODU EURO SÉRIE EASYKART  –  STARY KISIELIN

EASY60 RACE 1
EASY60 RACE 2
EASY100 RACE 1
EASY100 RACE 2
125Light RACE 1
125Light RACE 2
125Heavy RACE 1
125Heavy RACE 2

CELKOVÉ VÝSLEDKY EURO SÉRIE EASYKART 2011

EASY60
EASY100
125LIGHT
125HEAVY

Atmosféru závodu přiblíží velká fotogalerie zde (380 snímků)

dsc_7518

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>