Úspěšné finále německého šampionátu

K závěrečnému podniku německého DSKM se piloti JOKA KART Teamu vydali na okruh do německého Hahnu. Zdejší trať je skutečně velice specifická. Měří 1257 metrů a nabízí pasáže, které jsou opravdu otázkou statečného jezdeckého srdce. Především dvě zdejší táhlé zatáčky, kde motokáry stopětadvacítky mohou jet na šestku pod plným plynem několik stovek metrů, vyžadují svoje. Patrik Hájek i Daniel Fuchs na této trati absolvovali závěrečné jízdy německého mistrovství a dali o sobě výrazně vědět. Kvalifikační jízdy zde dopadly lépe pro polského pilota Fuchse, který si vyjezdil devátou pozici na roštu pro první rozjížďku (v raním warm up byl dokonce čtvrtý). Hájek se na neznámou trať adaptoval o něco déle a výsledkem bylo dvanácté místo. Speciálně zmiňovaná exponovaná část trati, ale velice škodila stavu obutí. První jedenáctikolovou jízdu dokončil Hájek na deváté a Fuchs na dvanácté pozici. V poli přitom bylo opět přes tři desítky jezdců! Bylo také zřetelné, že favorit celého šampionátu, německý jezdec Jeleniowski, tentokrát nedokáže čelit výkonům Ricka Dreezena a právě závěrečné jízdy v Hahnu jej nakonec odsunuly na celkové druhé místo.

Startovní rošt

Motokára

Fuchs si musel vychutnat až do dna pohár hořkosti, když mu ve dvou jízdách za sebou explodovala přehřátá pneumatika a připsal si dvě jednadvacátá místa bez bodového zisku. Hájek naopak dokázal záludnou trať velice dobře zvládnout. Šetřil obutí a značně trápil soupeře. Ukořistil páté místo ve sprintu. Ve finale na dvacet kol pak fantasticky odstartoval a dostal se na druhé místo. Několik kol dokonce držel krok s Dreezenem, ale pak v rámci zralého úsudku lehce zvolnil a nikým neohrožen dojel do cíle pro stříbrný věnec.

Motokára

V celkovém účtování německého mistrovství Hájek s celkem 75 body skončil na páté pozici. Zpětně se projevil smolný paradox z Kerpenu. Čtvrtý a třetí jezdec šampionátu měli totiž shodně 83 body a Patrik 75. „Kdyby se mu v Kerpenu povedlo urvat alespoň v jediné jízdě deset bodů, mohl být celkový výsledek diametrálně odlišný,“ řekl trenér Josef Kališ. „Jenže na kdyby se v motorsportu nehraje. Důležité pro nás bylo, že místní hlasatel v Hahnu nešetřil slovy chvály na adresu naší stáje a výkony obou jezdců. Vzpomínal také na Erika Janiše, který v roce 2004 skončil v německém mistrovství pátý, v roce 2005 to bylo třetí místo a navíc získal i vítězství v evropském šampionátu.

Stupně vítězů

Všechny tratě v letošním ročníku DSKM byly pro Patrika úplně nové a on přesto skončil celkově pátý. I páté místo je nakonec prestižní a Patrik bude v prosinci pozván na oficiální vyhlášení vítězů do Německa. Také Daniel Fuchs příjemně překvapil – startoval se stopětadvacítkou první sezónu a lepšil se závod od závodu. Za několik dní nás čeká závěrečný podnik evropského mistrovství v Sarnu. Tam si moc velké naděje neděláme, neznámá trať a minimální možnosti trénování napovídají, že půjde spíše o další příležitost ke sbírání zkušeností ,“ uzavřel Josef Kališ.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *