Motokárový podnik v Sosnové naznačil renesanci českého kartingu

Na okruhu v Sosnové pokračoval první červnový víkend domácí motokárový šampionát. Touto větou by mohl začít klasický report a následoval by výčet výsledků a popis zajímavých událostí během jednotlivých kvalifikací, či bodovaných rozjížděk. Zároveň je ale také možné ve světle zajímavého podniku zamyslet se. Zaradovat se z toho, že v českém kartingu se rozhodně začalo blýskat na lepší časy a vzhledem k jeho stoupající úrovni se možná dá mluvit dokonce o renesanci domácího motokárového závodění. Příčin je hned několik a jejich účinek se sčítá. Výsledkem je vysoká sportovní hodnota a divácká kvalita každého dalšího závodního víkendu…
Začít se dá především tím, že stále relativně nová a dosud rozhodně neokoukaná kategorie ROK Cup je v současnosti snad tím nejlepším, co se u nás jezdí. Atraktivní pohár je zajímavý nejen finančně dostupnými náklady na sezónu a svým zaměřením také otevřeností pro jezdce od dvanácti let až do v podstatě neomezené věkové hranice. Svědčí o tom počet startujících, který se při prvním podniku na Sosnové blížil pěti desítkám! Ve třídě ROK Junior se sešlo dvacet mladých pilotů a rozhodně bylo na co koukat. Závodnický potěr už od útlého věku prokazuje skutečně hodně velkou míru ambicí. Ale nepředbíhejme. Lákadlo účasti na světovém finále pro vítěze domácího šampionátu je obrovsky atraktivní a motivující pro všechny ROKkery. Schází se tedy pravidelně vyrovnané startovní pole a není
výjimkou, že po kvalifikačních jízdách dělí jezdce jen setiny a desetiny sekund. Konkrétně řečeno, po kvalifikaci na Sosnové se do jediné sekundy vešlo šestnáct pilotů! Průběh samotných závodů pak je jasnou zárukou toho, že o celkovém vítězi letošního ročníku se bude definitivně rozhodovat pravděpodobně až v poslední rozjížďce závěrečného podniku kalendáře roku 2007.

Závodník

Oficiální měřený trénink na suché trati s přehledem vyhrál nestárnoucí bojovník Petr Cemper s nejlepším časem rychlejším o necelou desetinu před druhým Františkem Adámkem a jen o další dvě tisíciny (!) sekundy třetím Martinem Lorencem. Čtvrtý čas zajel David Bělina, pátý Petr Klobás, naštěstí už zotavený po nepříjemném zranění nohy při nedávných závodech v Německu, šestý čas na startovním roštu si vyjel Štěpán Dostál. Mezi juniory exceloval Lukáš Vrečka před Martinem Doubkem a třetím Lubošem Řezníkem. Počasí na Sosnové ještě při první bodované jízdě ROK Cupu ukázalo příznivou tvář. Po
sedmnácti kolech zvítězil Martin Lorenc před Petrem Cemperem a Davidem Bělinou. Je možné zmínit se také o velké postartovní skrumáži, na kterou doplatili hned tři jezdci. Nejparadoxnější bylo odstoupení Aleše Kohouta, který po vytlačení káry ze záchytné zóny nemohl nastartovat a tak závod vzdal. Až později si všiml, že se při ráně uvolnil kabel od svíčky, který by bylo bývalo stačilo jen zasunout zpět a mohl by v boji pokračovat… Druhá bodovaná jízda už se konala na mokru a dosahované časy byly náhle o dobrých deset sekund horší, než v kvalifikaci. A odpovídala tomu také patřičná dramatičnost soubojů, protože nechyběly časté hodiny, střety, či výlety mimo trať. Na vodě nakonec vyhrál Petr Klobás a nikoho nenechal na pochybách, že zkušenosti nasbírané v silnějších stopětadvacítkách a mezinárodních závodech, umí jednoznačně zúročit. V cíli za sebou nechal o čtyři sekundy loňského šampióna Štěpána Dostála,, a třetího Františka Adámka. Podle podobného scénáře se pak odehrávala také třetí bodovaná rozjížďka, ve které opět na mokrém obutí vyhrál Klobás před Dostálem, ale jako třetí tentokrát skončil Radim Němeček. Po prvním podniku sezóny tedy zaslouženě vede Petr Klobás (63 b.) před Štěpánem Dostálem (45 b.) a Martinem Lorencem (43 b.). V hodnocení nad 32 let (ROK Master), vede Petr Cemper před Jiřím Hrubým a Martinem Lorencem.

Motokára

Neméně zajímavé byly souboje Juniorů jejihž výkony jsou velkým příslibem dalšího jezdeckého zrání a brzy jistě i postupu do vyšších pater motoristického sportu. Napínavý duel Lukáše Vrečky a Jana Midrly zvedal diváky ze sedadel. Také Martin Doubek, Luboš Řezník, Niki Ejem, David Müller a Radim Maxa si nedarovali ani metr a konečné pořadí nebylo do poslední chvíle jasné. Průběžné bodování Juniorů vede se 75 body vítěz všech tří rozjížděk Vrečka před Niki Ejemem (49 b.) a Janem Midrlou (45 b.)

Motokáry

Motokáry

Aby byl sosnovský report kompletní, rozhodně stojí za zmínku ještě i sobotní vytrvalostní závod Honda 390 cupu 2007. Startovní podnik tříhodinovek naznačil, že i letos půjde o atraktivní kategorii. Že co hondám chybí na rychlosti, dohánějí jejich piloti dravostí a srdnatostí, s nimiž jdou do napínavých soubojů. V tříhodinovém maratónu se tentokrát svezli skoro všichni, kdo v domácím kartingu něco znamenají. Startovali například i Jan Dostál a Aleš Jirásek, účastníci nejprestižnějšího domácího seriálu plechových aut, kterým je Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cup. Nechyběly střety, výlety z trati ani nespočitatelné hodiny. O vzruch se v půlce bitvy postaral nestor Jirka Kočka, když v zatáčce u boxů na jeden ze soubojů doplatil leteckou vložkou s kotrmelcem, po němž kára zůstala „na střeše“. Situace vypadala hrůzostrašně, vše se naštěstí obešlo bez zranění. Po třech hodinách nakonec zvítězil Sumakoteam ve složení Petr Ulbert, Aleš Jirásek a Radim Feber, kteří dokázali ve vyhrazeném čase odkroužit 201 okruhů! Jako druzí dojeli Petr Cemper, Petr Houser, Roman Halada a Martin Lorenc ml., kteří tvořili posádku Timezone Racing a najeli jen o tři kola méně. Třetí skončil JK Racing, tedy Jiří a Luboš Kubelové, na jejichž kontě se po třech hodinách skvěl zisk 197 kol.

Běžící jezdci na startu

Běžící jezdci na startu 2

Sosnová zkrátka jasně ukázala, že slova o stoupající kvalitě a sportovní úrovni ROK Cupu rozhodně nejsou nadsazeným bájením. Jsou jednoznačnou realitou a také zárukou, že i v dalších podnicích české kartingové sezóny se máme na co těšit.

Stupně vítězů

Stupně vítězů 2

Stupně vítězů 3

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *