Loňský motokárový šampión třídy ROK Patrik Hájek pokračuje v úspěšném tažení bitvami německého DKM a evropského mistrovství kategorie 125 KZ2. Ve druhé polovině června se účastnil obou šampionátů, když závodil v německém Liedosheimu a o týden později ve francouzském Varennes. Hlavně v Německu si výrazně vylepšil bodové skóre. Ve Francii však zaúřadovala smůla, která k motorsportu neodmysliteně patří.V Liedolsheimu Patrik odvážně nakročil hned do kvalifikace, když ve skutečně ostré konkurenci dokázal zajet čtvrtý nejrychlejší čas. Pak následovaly tři bodované jízdy, v nichž se neustále zlepšoval. První finálový závod dokončil na stříbrné příčce, hned za továrním jezdcem PCR Manuelem Renaudim, který se však do celkového hodnocení jako hostující jezdec nezapočítává, takže Patrik obdžel plný bodový příděl! Motokárové dostaveníčko v DKM tradičně vrcholí závěrečným dlouhým závodem, který se tentokrát jel dokonce na čtyřiadvacet kol a byl dvojnásobně bodován. V něm český pilot po výborném startu vedl celé startovní pole! Z vedení se však neradoval dlouho, v nerychlejší zatáčce okruhu najel na betonový obrubník a této chyby využili zkušenější soupeři k předjetí. Cílem pak projel jen s minimální ztrátou na vítěze na čtvrtém místě. „V celkovém součtu už Patrik nasbíral 49 bodů a v průběžném hodnocení se dělí o páté a šesté místo,“ pochlubil se trenér Josef Kališ. „Jezdec dokázal držet krok s německou špičkou a nikomu ze soupeřů nedaroval nic zadarmo. Byly chvíle, kdy diktoval rychlost a všechny soky zvučných jmen držel za sebou,“ dodal.
Patrik Hájek vede elitní skupinu německého mistrovství v pořadí Manuel Renaudi, Verdi Geurts, Rick Dreezen, Marvin Meindorfer, Ernst Behrens, Pascal Fritzsche…
O dramatické okamžiky nebyla nouze
Úsměvy na stupních vítězů
O týden později pokračoval evropský motokárový šampionát víkendem na francouzské trati Varennes.
V malebném francouzském městečku Varennes sur Allier motokárám fandí
Slavnostní nástup českých reprezentantů
Hájek opět musel prokázat hodně schopností, když se učil dosud neznámý profil dráhy, která měřila půldruhého kilometru a byla velice rychlá. V kvalifikacích pak vybojoval druhé, třetí a páté místo, v poslední jízdě však byl vytlačen hned v prvním kole do záchytné zóny a bylo z toho až 14. místo na startovním roštu finále. První sedmnáctikolový finálový závod byl poznamenán havárií po startu, která Patrika postupujícího startovním polem vpřed srazila dost dozadu. Cílem nakonec projel s poškozeným řízením na své původní čtrnácté pozici.
Patrik Hájek jezdil v kvalifikačních jízdách ME několik kol na prvním místě
Druhý závod ovšem probíhal nad očekávání. Po vydařeném startu pilot opět bojoval a dral se vpřed. Postupně se mu podařilo propracovat až na čtvrté místo v cíli! Pak ale přišel šok, když při vážení techničtí komisaři zjistili, že jezdec s károu nesplňují požadavek minimální hmotnosti a Hájek byl z jízdy vyloučen. „Upřímně řečeno, nešlo právě o standardní situaci,“ komentoval verdikt jury Kališ. „Když se totiž vážil sám jezdec a sama kára, součet jejich hmotností předpis splňoval. Údaj, který pak váha ukazovala při vážení obou najednou byl nižší. Komisaři však vzali v úvahu právě číslo, které pro nás bylo
nepříznivé. Je to škoda, protože Patrik jel skutečně skvěle a v závěru se dokonce dotahoval na třetího Litevce Vasiliauskase.“
Jedna z mnoha kolizí
Dobře si vedl nováček v týmu JOKA polský jezdec Daniel Fuchs. Přes svůj teprve pátý start ve třídě 125 KZ2 dokázal postoupit do finálových jízd a dojet na 18. a 24. místě.