Triumfální double stáje JOKA

Stalo se už tradicí, že motokárovou sezonu uzavírá mezinárodní mistrovství České republiky družstev. Nebylo tomu jinak ani letos, dějištěm byl autodrom v Sosnové. Motokáristé se tímto závodem rozloučili i s dosavadní tratí před její plánovanou úpravou. Ta by se měla přidáním několika zatáček přiblížit evropskému trendu, který klade větší důraz na jezdecké umění a nikoliv na výkon motoru.V šampionátu čtyřčlenných družstev se započítávaly tři nejlepší výsledky z kategorií Comer 80, ICA junior, ICA 100 a ICC 125.Všechny závody přinesly neobyčejně zajímavé a dramatické boje a po jejich skončení i pozoruhodný úspěch JOKA Racing Teamu, který obhájil double z roku 1999, jeho družstva obsadila první a druhé místo. Pro zasvěcené to však nebylo tak velké překvapení. Šéf týmu JOKA Josef Kališ, dovozce italských podvozků Birel, nejenže patří mezi vynikající ladiče motorů, neméně záslužná je jeho práce s mladými talenty, vynikající metodika přípravy a schopnost rozvíjet přirozený jezdecký talent. Není náhodou, že členy týmu jsou jezdci z celé republiky, protože v něm nacházejí skutečně mimořádné podmínky. Vítězné družstvo mezinárodního mistrovství 2000, nazvané JOKA BIREL STAR TEAM bylo složeno ze samých mistrů:

VIKTOR WAGNER (nar. 14. 10. 1982) z Teplic, držitel Zlatého volantu 1999, v MR jednotlivců neobhajoval titul z roku 1999, ale získal 6. místo v seriálu ME třídy ICC a stal se s velkou převahou mezinárodním mistrem Německa.

PETR KLOBÁS (8. 9. 1983) z Brna začal s motokárovým sportem poměrně pozdě, ale po dvaapůletém závodění získal letos titul mistra v kategorii ICA.

VLASTIMIL BARÁNEK (20. 7. 1988) ze Zlína, syn někdejšího mechanika nezapomenutelného Jiřího Sedláře, má na svém kontě už dva tituly mistra v kategorii Comer 80 (1999-2000).

Olomoučan ERIK JANIŠ (23. 3. 1987) nejmladší ratolest z proslulé závodnické rodiny, talent k pohledání, nositel titulu Kadet roku 1999, rozmnožil letos dřívější mistrovské tituly o prvenství v juniorské kategorii ICA. Na ME ICA-J v italském Sarnu, obsadil 4.místo.
Druhé místo v mistrovství ČR družstev obsadil JOKA RACING TEAM ve složení: vicemistr republiky v kategorii F C PETR DIAS (22.9.1970) z Frýdku, DAVID KNÍŽE (1. 12. 1982) z Jindřichova Hradce, nadějný jezdec kategorie ICA, JAN CHAROUZ z Prahy, třináctiletý syn známého automobilového závodníka, který si vede už velmi úspěšně v juniorské třídě ICA, a JOSEF KRÁL z Jaroměře, teprve desetiletý talet v kategorii Comer 80.
Přibližme si průběh šampionátu družstev podle jednotlivých kategorií.

Třídu Comer 80 RS zcela kontrolovali svěřenci KVS teamu . První finále vyhrál Tomáš Marek před Marcelem Minaříkem a ve druhém si pořadí vyměnili. Osmiletý Minařík byl nejmladším účastníkem závodu, ale na na trati v Sosnové má nejspíš odkrouženo ze všech závodníků nejvíce. Autobus s jeho motokárou a zázemím je totiž trvale zaparkován v areálu závodiště a tréninkové a testovací jízdy jsou pro mladičkého závodníka takřka denní náplní.Výborný závod zajel také ke konci sezony stále se lepšící Martin Matzke (3. místo) a Adam Kout (4. místo). Naopak Vlastimil Baránek a Josef Král se potýkali s technickými potížemi.
Třída ICA-J 100 se stala jednoznačnou zálěžitostí Erika Janiše a Jana Charouze. Oba zajeli vynikající závod a jejich tempu stačil v první finálové jízdě jen Adam Janouš, který však ve druhé nedojel.Zato znovu kralovali Janiš a Charouz (1. a 2. místo), připsali svým družstvům pořádný bodový příděl,třetí skončil po bojovném výkonu František Marhoul před Davidem Lipinou.
Duel Petra Klobáse se Štěpánem Dostálem zdobil kategorii ICA 100. Dostál dvakrát odstartoval jako první a Klobás ho pokaždé předjel a zvítězil. Stínem závodu byl druhý start, za nějž Dostál obdržel 30sekundovou penalizaci, ač většina přítomných očekávala, že se bude startovací procedura opakovat. O velké překvapení se mnohým přihlížejícím postaral David Kníže, který si čistou a bezchybnou jízdou dojel v těsném závěsu za favority pro celkově druhé místo.
Třída stopětadvacítek byla na pořadu jako poslední a tím nabízela prostor pro taktické manévry. Od startu vyrazil vždy na prvním místě Jiří Bečička sledován Viktorem Wagnerem, který již jen „zajišťoval“ dostatečný bodový náskok svého týmu. O třetí místo urputně bojovali Michal Barták s Petrem Diasem. Svůj první závod po přechodu z třídy ICA 100 zde absolvoval Vlastislav Dvořák a nečekaně rychle se zařadil za ostřílené borce.
O celkovém vítězství JOKA BIREL STAR TEAMU bylo rozhodnuto již před závěrečnou jízdou a tak se očekával její poklidný průběh.Opak byl však pravdou. V druhé polovině závodu vyšlehly z výfuku
vedoucího Bečičky plameny a motor po hlasitých detonacích vypověděl službu. Podivná závada, která se u Bečičkovy káry opakovala v posledních závodech již potřetí za sebou, byla také
hlavním tématem diskuzí po skončení závodu, též ve spojení s maximální rychlostí, jakou dosahoval na přímých úsecích tratě.Tím závod ovšem neskončil, na pokyn týmové režie přenechal Viktor Wagner v posledním kole vedení Petru Diasovi a ten pak vítězstvím zajistil JOKA RACING TEAMU druhé místo. Ambiciozní ORION-HAGEMANN TEAM tak skončil třetí, o jediný bod před KVS RACING TEAMEM.
Jak zhodnotil závod manažer vítězných družstev JOKA Josef Kališ: „Jsem rád, že se nám podařilo obhájit loňské double. Byla to perfektní tečka za celoroční prací realizačních kolektivů a pro mne osobně nejlepší odměna za stovky hodin, strávených při společné přípravě doma i v zahraničí.“

Co dodat? Čtyři tituly a čtyři druhá místa v mezinárodním mistrovství družstev za posledních šest let, to vše pod taktovkou Josefa Kališe, hovoří za vše…

(np)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>