Písecké bitvy na ostří nože – sezóna ROKů vrcholí

Předposlední podnik domácího motokárového šampionátu se konal o víkendu 7. – 9. září na náročném 1250 metrů dlouhém technickém okruhu v Písku, kde závodníci musí mít odvážné srdce v rychlých zatáčkách i při jízdě z prudkého kopce. Bohatě obsazené startovní pole ve všech třídách bylo i tentokrát zárukou napínavé podívané. Nouze nebyla ani o karamboly, ale především byly k vidění neskutečně vyrovnané výkony jezdců, pro které šlo v předposledním podniku sezóny o body, jež mají cenu zlata. Ani po tomto víkendu však není definitivně rozhodnuto. Konečný verdikt padne až při posledním podniku ve Vysokém Mýtě na konci září. V Písku tentokrát hodně přituhlo, co se týče počasí i tvrdosti soubojů. Už v pátečním volném tréninku třídy ROK CZ došlo k první velké hromadné havárii ve zdejší obávané šikaně za horizontem na nejvýše položeném místě trati. Kromě pohmožděnin z toho byla také dokonce polámaná žebra. V sobotním prvním závodě pak došlo také na kotrmelce, ale naštěstí bez zdravotních následků.

Motokára

Naprosto bezchybně si vedl opět Petr Klobás, který po vyhraném měřeném tréninku suverénně zajel na čele startovního pole také všechny tři bodované jízdy. Zdatně mu ovšem sekundovali David Bělina, František Adámek a Štěpán Dostál. Ti si v jednotlivých závodních rozjížďkách bravurně prohazovali pozice a nenechali vedoucího Klobáse vydechnout. Pětici pronásledovatelů, ke kterým se počítali ještě masteři Petr Cemper a Roman Halada, musel neustále velice obezřetně sledovat. Do bojů negativně zasáhli i jezdci předjíždění o kolo. Klobás každopádně předvedl perfektní výkon a upevnil si vedoucí pozici v tabulce průběžného bodování. Lze dodat, že mezi staršími mastery vede Cemper před Haladou a Lorencem.

Motokáry

Za zmínku rozhodně stojí ozdoba startovního pole, kterou představovala legenda světového motoristického sportu, pětinásobný vítěz čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, Frank Biela. Pilot využil příležitosti a svezl se v atraktivním poháru ve stejném startovním poli s vlastní dcerou Isabelle, která má po matce české kořeny a po otci zdědila závodnickou krev. Biela se na neznámé trati a s neznámou technikou stabilně držel v polovině pole a jezdil velice vyrovnaně. Podle svých slov se v Písku velice bavil a uznale pokyvoval hlavou nad výkony českých jezdců. Mnul si přitom namožené paže a s respektem přiznával, že karting je velmi těžký a tvrdý sport.

Motokáry

Mezi účastníky kategorie ROK Junior neprobíhaly o nic méně dravé bitvy. Celý víkend se na prvním a druhém místě pravidelně střídali Jan Midrla a Radim Maxa. Za delší konec provazu ovšem tahal Maxa a tak se stal i celkovým vítězem píseckého setkání. Pravidelná třetí dojížděl Luboš Řezník. V souboji o další místa to řádně jiskřilo mezi Kristem, Parmou, Šimečkem, Vrečkou a Doubkem. Celkově ovšem vede Midrla před Vrečkou a Maxou.

Motokáry

Technicky náročná trať v Písku nemá mezi domácími motokáristy tolik obdivovatelů jako Sosnová, či Vysoké Mýto. O to víc se všichni těší na závěrečný podnik do Vysokého Mýta. Ve většině tříd se bude o titulu rozhodovat mezi třemi, či dokonce čtyřmi jezdci.Bodová vyrovnanost po dosud absolvovaných patnácti bodovaných jízdách od začátku sezóny, je až neuvěřitelná. Účastníci i diváci, kterým lze sledování velkého finále jedině doporučit, se tedy mají na co těšit.

Vítězové 1

Vítězové 2

Vítězové 3

Vítězové 4

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *